אופטימל משטחים אקרילים בע״מ | 516858537 | 054-7409747 | פתח תקוה 37 הרצליה, 4644843 | office@corian-designs.com

שיש טרצו למטבח

שיש טרצו למטבח – האם כדאי?

לפני שנענה על השאלה, בואו נכיר מעט את הרקע ונבין מהו בעצם שיש טרצו. אחרי שתקראו את ההסבר, תוכלו לענות בעצמכם על השאלה שבכותרת, אך אל דאגה – אנחנו לא נשאיר אתכם תלויים באוויר וניתן לכם תשובה מפורטת. רוצים לגלות עוד על טרצו, והאם הוא מתאים לשמש כשיש במטבח שלכם? המשיכו לקרוא.

 
מהו טרצו?

כאשר מכנים בישראל שיש כלשהו בשם טרצו, מתכוונים לאותו חומר ממנו היו עשויים אריחי ריצוף בארץ, אשר היו הנפוצים ביותר עד שנות ה-90׳ כאשר נכנסו לשוק מבחר ומגוון גדולים במיוחד של אריחים קרמיים. מקור השם הוא בעיירה איטלקית בעלת אותו שם – טרצו, אשר בה מאמינים שהחל ייצורם של אריחים אלו המבוססים על ערבוב של אבני חצץ בתוך תערובת בטון לבן. התערובת מונחת עד להתקשות כאשר היא בעובי מסויים ואז עוברת ליטוש של פני השטח עד להברקה. התוצאה המתקבלת הינה משטח חלק ומבריק שבו משחק גוונים המושפע בצבעיו של החצץ שבתוכו.

 

האם לטרצו יש יתרונות?

עיקר ההצדקה לשימוש הנרחב בטרצו הינו עלותו הנמוכה. מדובר בחומר חזק יחסית, זול לייצור, אשר ניתן להגיע עימו למבחר גוונים על ידי הוספת פיגמנט לבטון ושימוש בחצץ במספר צבעים. כך מצאנו עצמנו עם אריחי טרצו בגוונים אדמדמים וחומים ועוד.

יתרון נוסף של אריחי טרצו הינו היכולת לחדש אותם באמצעות ביצוע פעולת ליטוש (המוכרת כ-פוליש) עד כדי החזרתם למצב כמעט חדש.

תכונות אלו הפכו את הטרצו למאד נפוץ כריצוף בדירות רבות.

 

ומה לגבי חסרונות?

חסרונות יש לטרצו, אך לא רבים. אחד מהם הינו העובדה שהוא עלול לספוג חומרים נוזליים ואז נוצר כתם שבהתאם לעומק הספיגה, יהיה קשה עד בלתי אפשרי להעלים על ידי ליטוש. הטרצו ככלל, רגיש יותר לנוזלים וכבר קרו מקרים שבהם התגלו כתמים על גבי האריחים כתוצאה מלכידת נוזלים במילוי שמתחתם.

מעבר לכך, בשל התקנים הדורשים עמידה של אריח בלחצים מסויימים (בדיקות לעמידות בפני שבר), עוביו הנדרש של הטרצו מעמיד אותו במצב בו האריחים עבים וכבדים ולכן נדיר עד בלתי ניתן למצוא משטחי טרצו גדולים במיוחד. זו, אגב, הסיבה שמרבית אריחי הטרצו אינם גדולים יותר מ-30×30, ולכן כאשר התחזקה המגמה לעיצובי פנים עם אריחים גדולים, החל הטרצו להיעלם משוק דירות המגורים.

חסרונות אלו של הטרצו הופכים אותו לפחות מתאים כאשר מעוניינים במשטח שיש למטבח.

 

ומה אם בכל זאת אהבתי את צורתו הייחודית של הטרצו?

אין ספק שלטרצו יש מראה ייחודי ויש מי שאוהבים אותו מאד. לשם כך ישנו הפתרון המתבקש אשר מקנה לכם את מיטב היתרונות מכמה עולמות: שימוש במשטח גרניט פורצלן או משטח קוריאן המדמה בצורה ובגוון את אריחי הטרצו. כך תוכלו להנות מחוזקו של הגרניט-פורצלן ועדיין לקבל את הצורה האהובה עליכם של הטרצו – אז מה דעתכם, שיש טרצו למטבח זה כדאי?

 

היכן אפשר לקבל עוד מידע?

אצלנו, בחברת אופטימל קוריאן כמובן. החברה הוקמה על ידי אשר פרל, מחלוצי השימוש בקוריאן בישראל, ותחת שרביטו אנו מתמחים כבר למעלה מ-35 שנים בביצוע עבודות מורכבות המשלבות בין נגרות למשטחים מקוריאן. הלקוחות שלנו נמנים הן על המגזר הפרטי והן על המגזר העיסקי והמוסדי.

אם אתם מעוניינים בביצוע עבודה בסטנדרט הגבוה ביותר, על ידי אנשי מקצוע ותיקים ומנוסים עם מוניטין ללא רבב, פנו עוד היום לאופטימל קוריאן. תוכלו להתקשר אלינו כבר עכשיו, לטלפון שמספרו 052-5501611, ואנו נשמח לתת מענה לכל שאלה או בקשה שיש לכם.

אהבת? שתף!

בטח תאהב גם את אלה:

כיור קוריאן

לחשוב אחרת עם כיורי שוקת מעוצבים לבית 

כיורי שוקת הפכו לפופולריים מאוד בעיצוב פנים מודרני, בשל המראה המלוטש והמסוגנן שלהם, כמו גם הפונקציונליות שלהם. מדובר בכיורים ייחודיים המציעים אלטרנטיבה מרעננת ופונקציונלית לכיורים

קרא עוד »